vi "flydde" från verkligheten i sista sekunden | Miixx- hon utan fingrar men med massa glädje

Miixx- hon utan fingrar men med massa glädje

Annons

vi “flydde” från verkligheten i sista sekunden

Förra månaden var jag inne i nån slags kris, jag orkade knappt vakna på morgonen pga hur det kändes i mig och varje dag var det samma visa, kände som stora klumpar i magen, halsen och hjärtat. Det finns en del orsaker till varför men det vet ni redan att jag inte kommer skriva om här. Eftersom det blev värre och värre så kom jag längre ner i någon slags grop och jag var långt ifrån okej. Eftersom jag tidigare varit deprimerad och haft stora problem med ångest var jag rädd för att få tillbaka allt detdär men tillslut orkade jag inte ens bry mig om det.

Min underbara vän Sabina märkte detta såklart, och tillsammans bestämde vi oss för att vi båda behövde komma bort från “verkligheten” ett tag så den 24e augusti bokade vi biljetter bara sådär, vi var inne på resia i stan och när vi kom ut därifrån stod vi där med biljetter i handen till ett flyg som skulle gå bara TVÅ dagar senare!! Vi hade aldrig varit i Alanya heller så allt var så nytt och helt overkligt. Detta var en fredag och sen på lördagsnatten skulle vi åka till tåget för att sen åka mot flygplatsen för flyget skulle gå 6 på morgonen så i själva verket hade vi drygt 24 timmar på oss att göra oss i ordning. På kvällen stack jag ut och festade och ni vet hur det slutar när man super när man redan har kaos i sig själv? Det hände riktigt dåliga och allvarliga saker och sedan deckade jag, så på lördagen var jag så bakis att bara jag reste mig så spydde jag haha helt jävla sinnessjukt vad alkohol kan göra med en.. Jag fick liksom packa ner lite i taget och sen gå och spy och vila, sen på kvällen åkte jag till stan hem till min pojkvän för att vara med honom ett par timmar innan han också skulle följa med och skjutsa oss till tåget i Malmö. Det roliga var att jag tog bussen till honom och när jag hoppade av fick jag springa och spy så den baksmällan satt i lääänge! (okej det var inte kul då, men nu kan jag tycka det)

Tillslut kom vi till flygplatsen och det var lite kaos där med biljetterna som inte hade registrerats osv men efter lite om och men satt jag med min underbara vän påväg till Alanya!
Redan första dagen när vi hade kommit fram kände jag hur jag kunde koppla av helt och hållet, släppa saker här hemma och bara få finnas till utan att känna mig otillräcklig och allmänt borta. Hela veckan var så underbar, vi skrattade så mycket att vi fick kramper, vi kopplade av, solade&badade och var ute på kvällarna (vi drack ingenting, känns som att jag måste vara ifrån alkoholen litegrann hehe..) men fytusan vilken bra semester vi hade. Allt var verkligen perfekt och ingenting kunde ha blivit bättre. jag har så mycket roliga saker att berätta därifrån men det kan jag ta en annan dag annars har jag snart skrivit en hel bibel!

När vi kom hem, eller ja dagen innan vi skulle hem så fick sån ångest över att vi skulle hem. Ingen av oss ville så på resan hem mådde vi lite sådär, för den resan hade varit så nyttig för oss båda två och nu var vi tillbaka mot verkligheten igen. Dagen vi kom hem var värst för då var jag helt krossad kändes det som. Ni kanske inte förstår varför men allt det jag hade flytt från skulle jag tillbaka till efter en sån underbar avslappnande vecka. Dagen efter jag kom hem (i måndags) började allt kännas bättre och nu känner jag mig bättre igen för nu har jag fått så mycket nya krafter, fattat bra beslut under resan & lite hittat mig själv känner jag.
Visst, man kan inte alltid fly från verkligheten så fort det är något men detta var verkligen något som behövdes, jag vet inte ens hur det hade slutat annars. Nu när jag ler så ler jag inte för att få folk att tro allt är bra, nu ler jag för att jag på riktigt känner glädje.
aaaa

a

aa

min otroligt fina vän Sabina, du ska bara veta hur mycket jag älskar dig. tack för allting.
aaa

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Hannah

Vill först & främst säga att du har en sån fin blogg &  att jag läser den vareenda dag!
    Sedan undrar jag vilket hotell ni bodde på, det verkade helmysigt hela hotellet!? 😀
    Kram Hannah

2. Tanya

Jag är glad för din skull att allt löste sig till slut och att du mår bättre nu! För det förtjänar du. Skönt att glädjen har satt i sig sen du kom tillbaka till Sverige igen, ibland behöver man bara få en liten “paus” från verkligheten och sina problem och dra iväg nånstans, njuta av nuet och bara få må bra. Jag är verkligen glad för din skull att det hjälpte dig… 🙂 . Jag hoppas att dina problem också löser sig så småningom! Puss & kram! /Tanya

3. Annelie

Vi alla behöver fly från saker o ting ibland. Spelar ingen roll vad det är man flyr från för känslor kan man inte o ska aldrig jämföras med andras känslor. Vad som känns dödligt hemskt för dig kanske bara känns som lite pirr i magen för ngn annan. Så känslor går icke att jämföras.
    En annan (jag) hade gärna oxå velat bara ta lite packning o dra iväg till solen eller Island (som är mitt just nu drömmål), känner att ja behöver det, men kontot tillåter icke detta. Så får snällt vänta o trampa i skiten lite till. heh. Men skönt att du börjar komma upp igen =)